هم‌زمان با ایام فاطمیه مراسم تشییع و استقبال از شهید گمنام فاطمی با حضور مردم متدین و ولایت‌مدار شهر قلندرآباد از محل گلزار شهید گمنام واقع در میدان بسیج تا مسجد جامع این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۴۲۴۹
|
۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از فریمان، ارادتمندان این شهید والامقام با حضور در مسجد جامع، ضمن قرائت زیارت عاشورا و تبرک جستن به تابوت مطهر شهید گمنام تازه تفحص شده، بار دیگر ارادت خود را به شهدای والامقام نشان دادند.

 در این مراسم معنوی سید محمد درودی، راوی و عضو کمیته راویان دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار کرد: توسل‌جستن شهدا به حضرت فاطمه (س) اوج تقدس دفاع مقدس ما است. شهدای گمنام در آسمان‌ها شناخته‌تر از زمینیان هستند و خصوصاً در نزد حضرت فاطمه زهرا (س) مقام ویژه‌ای دارند.

 وی بیان کرد: کسانی که از زندگی و تمام لذت‌های دنیوی به‌خاطر دفاع از دین و دفاع از فرزند اطهر زهرای مرضیه و امام‌زمان (عج) گذشته و جان خود را فدای آرمان‌های معنوی کرده و گمنام ماندند، جای تعجب ندارد که حضرت زهرا (س) زائرشان باشد و برایشان مادری کند.

 درودی در ادامه گفت: حدود ۱۵ هزار شهید گمنام در دفاع مقدس تقدیم شده‌اند که حدود ۹ هزار نفر از آنها تفحص و در گوشه‌گوشه این سرزمین به خاک سپرده شده و تاکنون مشخصاتشان پیدا نشده و حدود ۴۰۰۰ نفر از شهدای گمنام نه پیکرشان و نه مشخصاتشان پیداشده و حتی هیچ اثری از آنها پیدا نشده؛ اما همه شهدای گمنام در عین گمنامی، خوشنام هستند.

 این راوی دفاع مقدس ضمن بیان اینکه شهدا برای اعتلای پرچمی شهید شده‌اند که از ۱۴۰۰ سال پیش مژده ظهور حضرت ولی‌عصر داده شده، تصریح کرد: باید مواظب باشیم جای آن عوض نشود و ارزش شهدا پایین بیاید.

 وی اعلام کرد: اگر بخواهیم شهدا ماندگار شوند، باید بدانیم که شهدا از امام حسین (ع) تأسی گرفته‌اند. شهدا فقط برای آب‌وخاک شهید نشده‌اند، بلکه برای حفظ آرمان‌های اسلام ناب و حفظ انقلاب و ولایت شهید شدند.

 درودی در پایان ضمن تشکر از حضور مردم شهیدپرور شهر فریمان و روستاها و شهرهای تابعه، مطرح کرد: ما هرچه داریم از برکت وجود شهدای والامقام است و گمنام ماندن و پیدانشدن پیکر مطهر شهدای گمنام راز و سرّی است بین شهدا و حضرت فاطمه زهرا (س) و اوج جلوه تقدس دفاع مقدس ما در توسل‌جستن شهدا به ائمه اطهار و بخصوص حضرت فاطمه (س) نمود عینی پیدا کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار